 |
Pantery
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Molibdenik
Nadszyszkownik

Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 21:46, 21 Lis 2007 Temat postu: M14 AGM-a w mak. |
|
|
Jak w temacie. Kroczek po kroczku jak rozebrać moją repliczkę. Może się komuś przyda.
Ok do rzeczy. Elementy zaznaczona na zdjęciach na czerwono są poruszone w opisie. Najpierw opis, potem zdjęcie, ot właściwa kolejność.
ODCINEK 1.
Odkręcamy tłumik płomienia i muszkę. W tym celu odkręcamy zaznaczoną nakrętkę i ściągamy element w kierunku od karabinu.
Po demontażu.
Czas na atrapę rury gazowej. Odkręcamy zaznaczony broczek imbusem 1,5 i ściągamy element w kierunku od karabinu.
Po demontażu.
Kabłąk spustu i zatrzask magazynka. Pociągamy energicznie za kabłąk w dół.
Do takiej pozycji. Później całość jeszcze raz energicznie w dół.
Po demontażu.
Stopka kolby. Odkręcamy dwie śruby (jedna pechowo zasłonięta przez wtyk zasilania).
Po demontażu. Zauważmy że jedna z nakrętek to uchwyt zawieszenia broni.
Rozdzielamy łoże od reszty naszej repliki, pamiętając by nie urwać kabelków.
Plastykowa pokrywa lufy. Ściągamy sprężynującą klamrę, która trzyma pokrywę razem z lufą (użyjcie siły). Zwracamy uwagę iż klamra nie jest symetryczna (nie będzie problemów przy montażu).
Prowadnica sprężyny mechanizmu imputującego zamek. Chwytamy za zaznaczony element i pociągamy w kierunku od karabinu, napinając lekko sprężynę, odchylamy na bok i wyciągamy razem ze sprężyną.
Po demontażu.
Zdejmujemy obejmę łożyskującą część atrapy zamka. Odkręcamy zaznaczoną śrubę i rozkładamy obejmę na dwie połowy. Zwracamy uwagę na fragment obejmy stanowiący jej zamek i ustalający jej położenie na lufie.
Ogranicznik ruchu zamka. Odkręcamy zaznaczoną śrubę.
Jeszcze jedna śruba i możemy zdjąć ogranicznik.
Suwadło zamka cofamy aż do zaznaczonego wytłoczenia w body, które umożliwia nam wyjęcie suwadła z prowadnicy. Zwracamy uwagę na pokrywę zamka, którą również usuwamy.
Element imitujący zamek po demontażu.
Zatrzask utrzymujący zamek w pozycji odciągniętej. Wypychamy kołek stalowy na którym umiejscowiony jest zatrzask (kolek stanowi oś obrotu zatrzasku), w kierunku do karabinu.
Po zdjęciu zatrzasku, odkręcamy śrubę pod nim ukrytą.
Odkręcamy również śrubę ukrytą pod zatrzaskiem magazynka, Profilaktycznie radzę wykręcić pokrętło hopsiupa.
Jeszcze dwie śruby w rejonie regulacji hop-upa.
I kolejna w okolicach selektora trybu ognia.
Wypychamy kołek stalowy zaznaczony na zdjęciu.
Trzymając za dolną część body, wykonujemy ruch górną częścią (kierunek zaznaczony na zdjęciu).
Body w dwóch częściach i GB na wierzchu.
Po odkręceniu czterech zaznaczonych wkrętów demontujemy lufę wewnętrzna z komorą hop-up i lufę zewnętrzna. Zwracamy uwagę na sprężynę odpowiedzialną za prawidłowe ułożenie komory Hop-up względem GB, i na opaskę sprężynującą, która zakrywa komorę z góry.
Po demontażu.
KONIEC ODCINKA PIERWSZEGO.
Stało się. Zakupiłem precfifkę i przyszedł czas na kolejny odcinek, w którym napiszę jak rozebrać GB w mojej emce. Przed demontażem należy bezwzględnie przestrzelić GB na trybie single, co ustawi nam tłok w pozycji wsuniętej i częściowo zwolni sprężynę główną.
ODCINEK 2.
Pierwsza sprawa. Wyjęcie silnika. Zaczynamy od odłączenia przewodów, tu ważna sprawa. Oznaczcie który pin był podłączony do którego przewodu, nie wszystkie silniki mają zaznaczonego plusika. Odpinamy również sprężynę powrotną spustu i odkręcamy dwie śruby mocujące motor (na zdjęciu na czerwono) po czym oddzielamy silnik od reszt GB.
Odkręcamy selektor ognia (dwie śruby).
Odkręcamy pokrywkę prawą (dwie śruby) i zdejmujemy blokadę spustu.
Po demontażu. Zwróćcie uwagę na sprężynę i plastikowy ślizg, który ustala blokadę spustu w jednej z jej dwóch pozycji.
Odkręcamy lewą pokrywę (cztery śruby) pod którą znajdują się mechanizmy: selektora ognia i spustowy. Wypinamy dwie sprężynki (na zdjęciu na czerwono) i delikatnie podnosimy pokrywę, tak aby nie podnieść razem z nią innych części mechanizmu. Usuwamy również cięgno łączące selektor ognia z jego mechanizmem i spust.
Po demontażu.
Zdejmujemy pozostałe elementy.
Rozkręcamy i rozpoławiamy GB (trzy śruby). Pamiętajmy o blaszce spinającej Gb od góry (spinkę zsuwamy używając w tym celu siły ) Pamiętamy, również o tym, że w GB siedzi dość długa sprężyna główna, która ma tendencję do wystrzeliwania w nieznane.
Wyjmując zębatki zwracamy szczególną uwagę na właściwe ułożenie podkładek ustalających, których proponuję nie pozamieniać miejscami. Warto również nie zgubić antireversala i jego sprężynki. Na zdjęciu widoczna również zdemontowana sprężyna popychacza dyszy, która (ciekawostka) zakładamy dopiero po skręceniu GB, przez specjalnie do tego celu stworzone okienko.
Z całości pozostaje jeszcze tylko układ tłok-cylinder-głowica cylindra-dysza-popychacz dyszy.
KONIEC ODCINKA Drugiego..
Ostatnio zmieniony przez Molibdenik dnia Nie 0:16, 24 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Szyszkownik

Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobroń
|
Wysłany: Czw 22:28, 03 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Czy mógłby Moli przedstawić jeszcze jak rozmontować plastikowy HU??
Do wymiany lufy?? I czy da sie go rozkręcić nie uszkadzając go...
Bo z tego co patrzyłem to będzie ciężko...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Molibdenik
Nadszyszkownik

Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 19:23, 04 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Będzie i jest bardzo łatwo. Ale zdjęcia cudactwa i jego rozbiórki mogę zamieścić dopiero za jakiś tydzień, kiedy to będę po raz kolejny rozbierał emkę.... Wówczas pokażę również jak skutecznie zepsuć sobie magazynek typu hi-cap. Zapraszam.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Szyszkownik

Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobroń
|
Wysłany: Pią 22:19, 04 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Czekam z niecierpliwością...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 17:23, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
Potrzebuje pomocy. A mianowicie: od niedawna posiadam M14 AGM i mam problem ze slynnym selektorem ognia Niestety nie wiem z jakiego powodu ale nie dziala i jest tylko tryb auto. po rozebraniu repliki wszystko wydaje sie przelaczac tak jak powinno ale jednak nie dziala ;/ Wolal bym zeby byl tylko tryb semi. jak to naprawic?? Liczee na pomoc. Z góry dzieki!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Molibdenik
Nadszyszkownik

Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 2571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 20:36, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Dalszą korespondencję pozwoliłem sobie poprowadzić poprzez PW celem nie zaśmiecania forum. Napiszę o wynikach współpracy. To już chyba 3 albo 4 osoba która pisze do mnie w sprawie M-14 i kłopotów z nią związanych. Poprzednio miałem kontakt z Poznaniem i okolicami jakiegoś miasta spod wschodniej granicy. W 1 przypadku udało mi się pomóc . Wniosek z tego jeden. Dzięki takim tematom jak ten nasze forum wychodzi poza województwo. Zagooglujcie albo nawet to zobaczycie dlaczego. Dla mnie to duża satysfakcja jak mogę komuś pomóc.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|