Forum Pantery  Strona Główna Pantery

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Montaż tloka
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pantery Strona Główna -> Sprzęt i Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobroń

PostWysłany: Pią 14:30, 10 Lut 2012    Temat postu: Montaż tloka

Witam! dzisiaj będę montował nowy tłok w GB, mam pytanie w jakim polozeniu ma byc srodkowa zebatka? ta która naciąga tłok? czy ma byc w polozeniu 1 zab juz zachacha o tłok? czy raczej jest całkiem juz natłoku czy całkiem jeszcze nie dotyka tłoka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Pią 15:06, 10 Lut 2012    Temat postu:

Ja zawsze ustawiam tak, by tłok był maksymalnie wsunięty do cylindra a zębatka miała zęby w stronę silnika- tj. by była "do tłoka" częścią bez zębów. Wtedy przy pierwszym strzale wszystko się uleży. Ale to raczej z przyzwyczajenia Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beryl
Król Julian
Król Julian



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Pią 15:32, 10 Lut 2012    Temat postu:

Tak jak Cyku napisał, bo jak tłok jest "zazębiony" i się przy składaniu ruszy, to się zębatki lubią obrócić i antyrewers wylata. Przynajmniej u mnie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RADOMASTER
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask =zatory=

PostWysłany: Pią 15:39, 10 Lut 2012    Temat postu:

hehe śmieszna sprawa Very Happy składając GB siłą rzeczy wciskasz tłok na max wkładając sprężynę. Po za tym tak jak Beryl napisał zazębianie tłoka to głupota bo robi ci się bigos Smile yyymmm polecam ci ustawić koło zębate tłokowe w pozycji takiej by dosyłacz był w pozycji spoczynkowej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ALL
Nadżołędny
Nadżołędny



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz

PostWysłany: Pią 17:15, 10 Lut 2012    Temat postu:

RADOMASTER napisał:
hehe śmieszna sprawa Very Happy składając GB siłą rzeczy wciskasz tłok na max wkładając sprężynę. Po za tym tak jak Beryl napisał zazębianie tłoka to głupota bo robi ci się bigos Smile yyymmm polecam ci ustawić koło zębate tłokowe w pozycji takiej by dosyłacz był w pozycji spoczynkowej Smile


Święte słowa Twisted Evil


Ostatnio zmieniony przez ALL dnia Pią 17:15, 10 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobroń

PostWysłany: Pią 17:49, 10 Lut 2012    Temat postu:

pierwsza runda dla gb...złożyłem i nic. rozbieram i sprawdzam łożyskowanie zębatek...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gagarin
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Pią 18:25, 10 Lut 2012    Temat postu:

Racja, nigdy nie zwracałem na to uwagi tylko luzem wsadzałem żeby było. Nie bawiłem się w zazębianie, ale z drugiej strony czy jeżeli zęby są daleko od tłoka, to zębatka nie ma oporu, szybko się kręci i na pełnym speedzie uderza w zęby tłoka chyba?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobroń

PostWysłany: Pią 18:28, 10 Lut 2012    Temat postu:

Druga runda remis...repla strzeliła po czym sie zablokowała ;/
Podchodzę do rundy trzeciej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blekot
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 1992
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pią 18:28, 10 Lut 2012    Temat postu:

gagarin napisał:
Racja, nigdy nie zwracałem na to uwagi tylko luzem wsadzałem żeby było. Nie bawiłem się w zazębianie, ale z drugiej strony czy jeżeli zęby są daleko od tłoka, to zębatka nie ma oporu, szybko się kręci i na pełnym speedzie uderza w zęby tłoka chyba?

A podczas strzelania jest jakoś inaczej Question Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RADOMASTER
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask =zatory=

PostWysłany: Pią 23:41, 10 Lut 2012    Temat postu:

hehe to może trochę zamieszam Very Happy

Pietia a przekładnie jaką masz ?? ( w sensie jakie przełożenie) i ile zębów na zębatce tłoka ?? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobroń

PostWysłany: Sob 14:17, 11 Lut 2012    Temat postu:

15 zębów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Sob 15:16, 11 Lut 2012    Temat postu:

Przede wszystkim sprawdź łożyska, czy Ci się któreś nie wypaczyło. Zębatki rozumiem masz standardowe? Jaką masz sprężynę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobroń

PostWysłany: Sob 15:26, 11 Lut 2012    Temat postu:

Zestaw jest używany, sprężyna m140,zębtki chyba standardowe CM, wszystko chodziło dopuki tlok nie pękł na mrozie, nowy tłok takie same wymiary ma jak stary...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Sob 15:28, 11 Lut 2012    Temat postu:

A silnik sprawdzałeś? M140 i standardowe zębatki o przełożeniu 19:1 (taki jest standard) na dłuższą metę jest zabójcze dla silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobroń

PostWysłany: Sob 15:33, 11 Lut 2012    Temat postu:

Silnik jest dobry, ma moc, za 2 złozeniem 1 raz strzelił, potem sie zablokowało, wygladao tak jakby ustawienie było złe, albo zebatek albo podkładki pod zebatki zle ulozone...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Sob 15:35, 11 Lut 2012    Temat postu:

No właśnie ciągle odnoszę się do tego jednego strzału. Oznacza to, że cały układ żyje, tylko Ty źle go poskładałeś do kupy Smile. Rozłóż, wypucuj każdą część na błysk, złóż, posmaruj dobrymi smarowidłami, pochuchaj, złóż i powinno być git.

EDIT: Po prostu nie spiesz się, zarezerwuj sobie któryś wieczór i zrób to powoli i porządnie Smile.


Ostatnio zmieniony przez Cykada dnia Sob 15:35, 11 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobroń

PostWysłany: Sob 15:37, 11 Lut 2012    Temat postu:

No wiem, też odnoszę takie wrażenie;p
PS, widziałem na filikach zeby zczyscic te smary standardowe i tylko silikonem popsikac...on wystarczy? nie spłynie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gagarin
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask

PostWysłany: Sob 15:47, 11 Lut 2012    Temat postu:

Ja tam paćkałem smarem (ale bez przesady, żeby replika nie pluła smarem), jak dawałem do Kosy, to wymieniał smar. To chyba ważne, chyba, że masz jakiś lepsiejszy środek.
A może to przez te 15 zębów? Smile Nie miałeś wcześniej tłoka z 14?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Sob 15:48, 11 Lut 2012    Temat postu:

Ruch obrotowy zębatek rozrzuci silikon na wszystkie strony. Musisz kupić coś stosunkowo gęstego. Najlepiej przejdź się do jakiegoś sklepu z narzędziami i poproś o jakąś wazelinę techniczną czy coś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blekot
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 1992
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Sob 15:50, 11 Lut 2012    Temat postu:

Jak nie dasz rady to przyjedź , mam teraz sporo wolnego czasu Very Happy. Tylko weź stary tłok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RADOMASTER
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask =zatory=

PostWysłany: Sob 16:10, 11 Lut 2012    Temat postu:

a nie wiesz w jakiej pozycji była zacinka ?? (gdzie był tłok) kolejna rzecz to właśnie różnica między 15stoma a 14stoma zębami ale masz standardowe przełożenie tak więc 15 zębów nie powinno przeszkadzać, ale jeśli faktycznie masz 140 to spiłuj drugi ząb na zębatce tłoka ( nie na kole zębatym tłokowym) może pomóc ale to zależy w którym momencie jest zacinka. złóż jeszcze raz i sprawdź gdzie znajduje się tłok Smile

Smar musi mieć odpowiednią lepkość inny do pneumatyki inny do mechanizmów. Polecam te:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Cyku a czasem w stoku nie ma 18:1 ?? ;p


Ostatnio zmieniony przez RADOMASTER dnia Sob 16:15, 11 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cykada
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik



Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katmandu

PostWysłany: Sob 16:27, 11 Lut 2012    Temat postu:

W zaokrągleniu jest 19:1, jakieś tam pierdy po przecinku są Smile.
Jak chcesz, to jutro jadę z Łodzi do Zduńskiej, więc mógłbym podrzucić replikę Blekotowi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kiler
Podszyszkownik
Podszyszkownik



Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Widawa

PostWysłany: Sob 18:06, 11 Lut 2012    Temat postu:

Zwróć uwagę na to czy tłok przy składaniu nie wyskakuje z prowadnic w gb.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobroń

PostWysłany: Sob 18:29, 11 Lut 2012    Temat postu:

robione:D Przeprowadziłem symulację naciagu tłoka bez sprężyny, wyszło ze jest za dużo zębów...nie wiem jak moj poprzednik zamontowł taki tłok...Wyciołem 2 i lata jak ta lala Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RADOMASTER
Szyszkownik
Szyszkownik



Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask =zatory=

PostWysłany: Sob 18:59, 11 Lut 2012    Temat postu:

no i gitarra Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pantery Strona Główna -> Sprzęt i Tuning Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin