|
Pantery
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Szyszkownik
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobroń
|
Wysłany: Pią 14:30, 10 Lut 2012 Temat postu: Montaż tloka |
|
|
Witam! dzisiaj będę montował nowy tłok w GB, mam pytanie w jakim polozeniu ma byc srodkowa zebatka? ta która naciąga tłok? czy ma byc w polozeniu 1 zab juz zachacha o tłok? czy raczej jest całkiem juz natłoku czy całkiem jeszcze nie dotyka tłoka?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cykada
Nadszyszkownik
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katmandu
|
Wysłany: Pią 15:06, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ja zawsze ustawiam tak, by tłok był maksymalnie wsunięty do cylindra a zębatka miała zęby w stronę silnika- tj. by była "do tłoka" częścią bez zębów. Wtedy przy pierwszym strzale wszystko się uleży. Ale to raczej z przyzwyczajenia .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Beryl
Król Julian
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 4094
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask
|
Wysłany: Pią 15:32, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Tak jak Cyku napisał, bo jak tłok jest "zazębiony" i się przy składaniu ruszy, to się zębatki lubią obrócić i antyrewers wylata. Przynajmniej u mnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RADOMASTER
Szyszkownik
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask =zatory=
|
Wysłany: Pią 15:39, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
hehe śmieszna sprawa składając GB siłą rzeczy wciskasz tłok na max wkładając sprężynę. Po za tym tak jak Beryl napisał zazębianie tłoka to głupota bo robi ci się bigos yyymmm polecam ci ustawić koło zębate tłokowe w pozycji takiej by dosyłacz był w pozycji spoczynkowej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ALL
Nadżołędny
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pią 17:15, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
RADOMASTER napisał: | hehe śmieszna sprawa składając GB siłą rzeczy wciskasz tłok na max wkładając sprężynę. Po za tym tak jak Beryl napisał zazębianie tłoka to głupota bo robi ci się bigos yyymmm polecam ci ustawić koło zębate tłokowe w pozycji takiej by dosyłacz był w pozycji spoczynkowej |
Święte słowa
Ostatnio zmieniony przez ALL dnia Pią 17:15, 10 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Szyszkownik
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobroń
|
Wysłany: Pią 17:49, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
pierwsza runda dla gb...złożyłem i nic. rozbieram i sprawdzam łożyskowanie zębatek...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gagarin
Nadszyszkownik
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask
|
Wysłany: Pią 18:25, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Racja, nigdy nie zwracałem na to uwagi tylko luzem wsadzałem żeby było. Nie bawiłem się w zazębianie, ale z drugiej strony czy jeżeli zęby są daleko od tłoka, to zębatka nie ma oporu, szybko się kręci i na pełnym speedzie uderza w zęby tłoka chyba?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Szyszkownik
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobroń
|
Wysłany: Pią 18:28, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Druga runda remis...repla strzeliła po czym sie zablokowała ;/
Podchodzę do rundy trzeciej...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blekot
Nadszyszkownik
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 1992
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Pią 18:28, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
gagarin napisał: | Racja, nigdy nie zwracałem na to uwagi tylko luzem wsadzałem żeby było. Nie bawiłem się w zazębianie, ale z drugiej strony czy jeżeli zęby są daleko od tłoka, to zębatka nie ma oporu, szybko się kręci i na pełnym speedzie uderza w zęby tłoka chyba? |
A podczas strzelania jest jakoś inaczej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RADOMASTER
Szyszkownik
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask =zatory=
|
Wysłany: Pią 23:41, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
hehe to może trochę zamieszam
Pietia a przekładnie jaką masz ?? ( w sensie jakie przełożenie) i ile zębów na zębatce tłoka ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Szyszkownik
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobroń
|
Wysłany: Sob 14:17, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
15 zębów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cykada
Nadszyszkownik
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katmandu
|
Wysłany: Sob 15:16, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim sprawdź łożyska, czy Ci się któreś nie wypaczyło. Zębatki rozumiem masz standardowe? Jaką masz sprężynę?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Szyszkownik
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobroń
|
Wysłany: Sob 15:26, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Zestaw jest używany, sprężyna m140,zębtki chyba standardowe CM, wszystko chodziło dopuki tlok nie pękł na mrozie, nowy tłok takie same wymiary ma jak stary...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cykada
Nadszyszkownik
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katmandu
|
Wysłany: Sob 15:28, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
A silnik sprawdzałeś? M140 i standardowe zębatki o przełożeniu 19:1 (taki jest standard) na dłuższą metę jest zabójcze dla silnika.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Szyszkownik
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobroń
|
Wysłany: Sob 15:33, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Silnik jest dobry, ma moc, za 2 złozeniem 1 raz strzelił, potem sie zablokowało, wygladao tak jakby ustawienie było złe, albo zebatek albo podkładki pod zebatki zle ulozone...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cykada
Nadszyszkownik
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katmandu
|
Wysłany: Sob 15:35, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
No właśnie ciągle odnoszę się do tego jednego strzału. Oznacza to, że cały układ żyje, tylko Ty źle go poskładałeś do kupy . Rozłóż, wypucuj każdą część na błysk, złóż, posmaruj dobrymi smarowidłami, pochuchaj, złóż i powinno być git.
EDIT: Po prostu nie spiesz się, zarezerwuj sobie któryś wieczór i zrób to powoli i porządnie .
Ostatnio zmieniony przez Cykada dnia Sob 15:35, 11 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Szyszkownik
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobroń
|
Wysłany: Sob 15:37, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
No wiem, też odnoszę takie wrażenie;p
PS, widziałem na filikach zeby zczyscic te smary standardowe i tylko silikonem popsikac...on wystarczy? nie spłynie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gagarin
Nadszyszkownik
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask
|
Wysłany: Sob 15:47, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ja tam paćkałem smarem (ale bez przesady, żeby replika nie pluła smarem), jak dawałem do Kosy, to wymieniał smar. To chyba ważne, chyba, że masz jakiś lepsiejszy środek.
A może to przez te 15 zębów? Nie miałeś wcześniej tłoka z 14?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cykada
Nadszyszkownik
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katmandu
|
Wysłany: Sob 15:48, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ruch obrotowy zębatek rozrzuci silikon na wszystkie strony. Musisz kupić coś stosunkowo gęstego. Najlepiej przejdź się do jakiegoś sklepu z narzędziami i poproś o jakąś wazelinę techniczną czy coś.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blekot
Nadszyszkownik
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 1992
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Sob 15:50, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Jak nie dasz rady to przyjedź , mam teraz sporo wolnego czasu . Tylko weź stary tłok.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RADOMASTER
Szyszkownik
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 850
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask =zatory=
|
Wysłany: Sob 16:10, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
a nie wiesz w jakiej pozycji była zacinka ?? (gdzie był tłok) kolejna rzecz to właśnie różnica między 15stoma a 14stoma zębami ale masz standardowe przełożenie tak więc 15 zębów nie powinno przeszkadzać, ale jeśli faktycznie masz 140 to spiłuj drugi ząb na zębatce tłoka ( nie na kole zębatym tłokowym) może pomóc ale to zależy w którym momencie jest zacinka. złóż jeszcze raz i sprawdź gdzie znajduje się tłok
Smar musi mieć odpowiednią lepkość inny do pneumatyki inny do mechanizmów. Polecam te:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Cyku a czasem w stoku nie ma 18:1 ?? ;p
Ostatnio zmieniony przez RADOMASTER dnia Sob 16:15, 11 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cykada
Nadszyszkownik
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 2321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katmandu
|
Wysłany: Sob 16:27, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
W zaokrągleniu jest 19:1, jakieś tam pierdy po przecinku są .
Jak chcesz, to jutro jadę z Łodzi do Zduńskiej, więc mógłbym podrzucić replikę Blekotowi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kiler
Podszyszkownik
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Widawa
|
Wysłany: Sob 18:06, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Zwróć uwagę na to czy tłok przy składaniu nie wyskakuje z prowadnic w gb.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Szyszkownik
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobroń
|
Wysłany: Sob 18:29, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
robione:D Przeprowadziłem symulację naciagu tłoka bez sprężyny, wyszło ze jest za dużo zębów...nie wiem jak moj poprzednik zamontowł taki tłok...Wyciołem 2 i lata jak ta lala
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|