gagarin
Nadszyszkownik
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask
|
Wysłany: Nie 15:43, 25 Kwi 2010 Temat postu: Ogólne (zalecane) zasady i limity na strzelanki |
|
|
Limity FPS
Blekot napisał: |
Większość grupy opowiedziała się za wprowadzeniem limitów FPS na nasze strzelanki, jednak to org ma decydujący głos o ich zastosowaniu oraz wysokości progów. Jako wyznacznik większością głosów ustalone zostały następujące zasady:
- ograniczenie dla replik używanych w budynkach max. 400 fps
- ograniczenie dla używania ognia ciągłego do 450 fps, powyżej tylko singiel
- ograniczenie dla replik używanych podczas naszych strzelanek max. 550 fps
- wszystkie repliki traktowane są w taki sam sposób
- progi limitów są sztywne , a pomiar jest wynikiem średniej arytmetycznej wyciągniętej z 10 strzałów, oddanych na kulkach 0,2 grama przy rozkręconym systemie hop-up. |
Regulamin strzelanek
Beryl napisał: | Poniższy regulamin obowiązuje na wszystkich naszych spotkaniach bezpośrednio związanych z ASG. Regulamin wchodzi w życie z dniem 26 sierpnia 2007 roku. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian.
Zasada pierwsza
Mowy nie ma, żeby ktoś brał udział bez ochrony oczu. Czy będą to gogle, czy maska nie robi różnicy, ale ma zapewniać bezpieczeństwo, więc będzie wcześniej przestrzelana z przyłożenia z najmocniejszej repliki. Ochrony oczu w trakcie gry NIE WOLNO ZDEJMOWAĆ. Zdjęcie możliwe jest tylko w przerwie między walkami.
Zasada druga
Dolna granica wieku, uczestników naszych spotkań to 16 lat (ukończone). Przy czym osoby niepełnoletnie muszą być zaopatrzone w pisemne pozwolenia rodziców (opiekunów prawnych), stwierdzające o znajomości opiekuna z zasadami zabawy w ASG i ryzykiem z tym związanym.
Zasada trzecia
System trafień.
- Trafienie to fakt zaistnienia bezpośredniego kontaktu kulki wystrzelonej z broni z ciałem, ubiorem, lub ekwipunkiem gracza. Kontakt po rykoszecie kulki od innych przedmiotów, np drzewa to również trafienie.
- Nie istnieją trafienia pośrednie i drugorzędne, każde trafienie jest równe (poza trafieniem w broń, ale o tym za chwilę). Nie ma znaczenia czy zostałeś trafiony w kark, czy kulka odbiła się od drzewa i trąciła twoją sznurówkę, efekt jest ten sam: nie żyjesz.
- Trafienie w broń eliminuje ją z zabawy, aż do rozpoczęcia następnego scenariusza, ale nie eliminuje właściciela broni. Przy czym nie ma znaczenia czy trafienie nastąpiło w wymienny element broni (magazynek...), w element o wątpliwym znaczeniu dla funkcjonowania broni (kolba), czy w body, efekt ciągle ten sam: broń staje się bezużyteczna.
- Zawodnicy pozbawieni broni oczywiście dalej biorą udział w walce, ale umówmy się panowie raz na zawsze, że będziemy dalecy od praktyk związanych z obezwładnianiem przeciwnika przy pomocy siły własnych mięśni. Sens dalszego udziału takich osób w walce widzę tylko wówczas, kiedy mają oni broń zapasową, lub scenariusz jest innego rodzaju niż 'kill them all' i wymaga od uczestników wykonania czynności innych niż strzelanie.
- Broń jest prywatną własnością każdego uczestnika. Jej wartość (walutowa, czy sentymentalna) i odporność na zdarzenia losowe w stylu upadek, według mnie wykluczają możliwość użytkowania broni 'zabitych' kolegów. Innymi słowy jeśli straciłeś możliwość prowadzenia ognia, to nie próbuj wykorzystać sytuacji i nie zabieraj innemu graczowi jego repliki.
- Jeśli o trafieniach mowa to mam gorącą prośbę do wszystkich uczestników, aby wyposażyli się w czerwone opaski, najlepiej na głowę, które należałoby założyć niezwłocznie po tym jak oberwiemy. Prosty ale jakże skuteczny system zaoszczędzi nam niemiłych wrażeń związanych ze strzelaniem do trupów.
Zasada czwarta
Alkoholowi mówimy zdecydowane nie.
Nie ma takiej opcji, że ktoś na spotkani jest pod wpływem alkoholu, środków halucynogennych, czy innych środków silnie wpływających na układ nerwowy i psychomotoryczny człowieka. Nie przyjmujemy do wiadomości, że 'to tylko jedno piwko', nikt z nas nie wie ile komu do szczęścia potrzeba i co jest wówczas w stanie zrobić. |
Stawiszcze:
Miejscówka "Stawiszcze" położona przy trasie Zduńska Wola-Sieradz (gmina Sieradz). Opuszczone gospodarstwo składające się z 3 podupadających budynków (w tym jeden piętrowy) oraz jednej kompletnej ruiny. Przybliżona lokalizacja - [link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | miejscówka dla miłośników CQB. Bardzo C. |
Należy zachować szczególną ostrożność podczas organizowania i w trakcie strzelanki. Zalecane są limity fps, nie korzystanie z pięter w budynku, zakamarków i szczelin w murach umożliwiających "kampienie". Bezwzględny zakaz używania pirotechniki (petard, granatów dymnych itp.), bardzo blisko znajduje się budynek mieszkalny, nie chcemy aby ktokolwiek wzywał policję, jeżeli pojawią się problemy stracimy tę miejscówkę (info także dla ew. paintballowców czytających ten temat), kolejny powód to wszechobecna sucha słoma/siano...
"Środkowy" budynek z wiatą jest w fatalnym stanie, dach może kiedyś opaść komuś na głowę nawet nie myśl o tym by na niego wchodzić (to samo dotyczy się wszystkich zabudowań, ruin, itp.)!
Przy drodze znajduje się "dzikie wysypisko", nie oznacza to jednak, że możemy bezkarnie śmiecić... tę jak i inne miejscówki należy utrzymać w czystości. Jeżeli ktoś uważa, że nie ma się co przejmować otaczającym nas środowiskiem, to może policja go przekona, mandatem za zaśmiecanie.
Mam nadzieję, że wszyscy czytający będą przestrzegać tych zasad.
(Ew. propozycję proszę kierować do mnie.)
Ostatnio zmieniony przez gagarin dnia Nie 13:39, 14 Wrz 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|